Žanras/genre: concert
Instr.: viola solo – 2fl-2ob-2clB-2bs-2hnF-2trtB-2trbn-tba-drums-str
Rolandas Romoslauskas, LVSO,cond. Robertas Šervenikas, Vilniaus Kongresų rūmai, 2019 04 05
Altininko Rolando Romoslausko jubiliejui skirtas trijų dalių Koncertas. Premjera įvyko 2019 metų balandžio 5 d. Kongresų rūmuose Vilniuje. Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui dirigavo Robertas Šervenikas.
„Balandžio 5-ąją Kongresų rūmuose Rolando Romoslausko 60 metų sukaktį orkestras pažymėjo su Giedriaus Kuprevičiaus koncerto altui ir orkestrui pasauline premjera. Nesunku būtų nuspėti, kad šio kūrinio inspiratorius yra būtent R. Romoslauskas, kaip ir beje prieš penkerius metus Z. Bružaitės sukurto Koncerto altui ir orkestrui bei daugelio lietuvių kompozitorių kūrinių altui su kameriniu ansambliu. Su Giedriumi Kuprevičiumi Rolandas Romoslauskas „Vilniaus arsenalas“ bendradarbiauja jau daugelį metų, tad nenuostabu, gal galvodamas apie koncertą altui su orkestru R. Romoslauskas kreipėsi būtent į Giedrių Kuprevičių. Trijų dalių koncertas turi savaip programinį pavadinimą – „Trys mano būsenos“, pirmoji dalis – „Klajonės“, antroji – „Nerimas“, trečioji – „Ramybė“. Koncerte puikiai išnaudojamos alto tembrinės savybės ir techninės galimybės, gal tik kūrinio partitūroje nemenka varinių pučiamųjų baterija kartkartėmis užgoždavo solistą, kita vertus nežinia, kaip alto ir orkestro dinaminis balansas skambėtų tikrai geros akustikos koncertų salėje (o ne kompartijos suvažiavimų rūmuose….), gal ausis visai kitaip girdėtų? Tačiau svarbiausia – kūrinys atspindi būdingus Giedriaus Kuprevičiaus kūrybos bruožus, bent man tai yra visada atgaiva. Kūrinio muzikinė kalba patraukli, tarsi balansuojanti ties lengvaisiais, populiariausiais žanrais, tačiau išbaigta forma ir klasikinės orkestro spalvos gražina į akademinį žanrą. Koncerto muzika nestokoja elegantiško humoro ir autoironijos, kuomet šalia rimtojo Vagnerio ar dar rimtesnio Pučinio citatų lengvai praskrenda paties G. Kuprevičiaus „Kregždutės“ (pirmoje dalyje – „Klajonėse“) ir sykiu – sveiko improvizacinio užtaiso (antroji dalis – „Nerimas“), tai pat būdingo kompozitoriui. Apskritai – šis naujasis opusas yra tobulas patrauklumo ir intelektualumo derinys. / Tomas Bakučionis. Cit. iš „Muzikų sąjungos” tinklalapio, 2019 04 08