Žanras/genre: instrumental cycle
Instr.: pf
Giedrius Kuprevičius, 2017
„THORA CLAVIER“ according to Thora Goldschmidt „English by Intuition and Pictures“, 1892
Regimų daiktų vardai yra žodžiai. Gi žodžiai ir be regimų daiktų jų pavidalus sukuria mūsų pasąmonėje. Įdomu, kad daiktai skirtingose kalbose turi kitus vardus, patys likdami nepakitę. Tad kalbų mokėjimas yra skirtingų žodžių įsiminimas vieno ir to paties daikto vardui. Vartant mūsų namų archyve rastą 1910 metais Kopenhagoje pakartotinai publikuotą danų rašytojos ir kalbų mokytojos Thoros Goldschmidt intuityvaus ir vizualinio mokymosi metodika paremtą vadovėlį pagalvojau – o kodėl prie tų žodžių nepridėjus dar ir muzikos, kuri taipogi yra viena iš kalbų. Taip gimė mintis Thoros knygoje sudėtas nuostabias iliustracijas paversti muzikiniais žodžiais. Šiuos nedidelius kūrinėlius fortepijonu atliekantys pianistai (ypač viliuosi susidomėjus jais jaunuosius muzikantus) gali savaip interpretuoti kiekvieną iš daugybės pateikiamų pjesių. Dinamikos ir artikuliacijos ženklus sudėjau tik dėl bendros orientacijos, gi pageidautina, kad atlikėjai, nekeisdami muzikinio teksto, įneštų ir savo interpretacijos elementų. Juk kiekvienas daiktas turi tokį gyvenimą, kurį jam sukuriame.
Thora Goldschmidt (užtikau tik mirties datą – 1935 rugpjūčio 17) kartu su žurnalistu Julium Schiøtt iliustruotus kalbų mokymosi vadovėlius pradėjo leisti 1892 metais, kuriuos pritaikė daugeliui Europos kalbų. Tasai tiems laikams naujas intuityvaus kalbų mokymosi metodas su pasitelktais gausiais piešiniais buvo itin progresyvus, efektyvus ir nepaprastai populiarus. Kai kurios Thoros idėjos gyvos ir dabar – kalbų mokymuisi skiriamuose vadovėliuose bei testuose regime labai daug iliustracijų.
O šių, visokio amžiaus pianistams skirtų mažų kūrinėlių publikacija turi du tikslus – muzikinės fantazijos lavinimas ir to proceso demokratiškumas. Visa ši muzika kiekvienam prieinama veltui. Turiu tik vieną prašymą – pasidalinkite žinute, jei kurią iš jų grojote.
Words are the names of the things we see.Words even without the things that are visible at the moment create the images of the things they define in our subconsciousness. It is interesting to note that things have different names of things. Listing through the textbook by Thora Goldsmidth found in the home archives „Object- teaching of foreign languages ENGLISH by Intuition and Pictures“ published in Copenhagen in 1910 an idea came to my mind – why not to use music to teaching/learning languages as music is one of the languages.So the idea is to describe those beautiful pictures in Thoros book by musical words. Pianists ( and especially young musicians – I hope they will become interested) may give their own interpretation of the many given pieces. Dinamics and articulation signs are given for general orientation with the wish for the musicians to give their own interpretation without changing the musical text as every thing has its own life, the life we have created for them.
Thora Goldschmidt ( found only the date of her death – 17 August, 1935) together with Julium Schiert (journalist) started the series of the illustrated different European language learning textbooks in 1892. At that time it was a new, very progressive, efffectve and very popular intuitive language learning method supported by plenty of pictures ( bildglosar in Danish). Some of her ideas are used even today – we can see many illustrations and pictures in modern language teaching/ learning textbooks.
The publication of these musical pieces has two main objectives – development of musical fantasy and democracy of the process. All this music is free to use. I have only one request – please share the experience of such a play and the use of it if you had any.
Natos
Failai parsisiuntimui